søndag 19. februar 2012

20 funn...

Lørdag var det slutt på vårfølelsen... !!!  Det blåste stiv kuling og regnet, jeg mener, det REGNET og REGNET!!!
Fy flate... det var en våt dag. Men vi er jo litt "gale" i NRH så litt regn og vind stopper ikke oss....
Det var til og med noen som tok appellprøven (som jeg dømte). Hva skulle man gjort uten vanntett notisbok...??
Grattis til Paul og Otto som bestod alle øvelsene. To står nå igjen med bare en øvelse, og den er nok snart i boks :-)

Gammelt bilde.. 
Det var så vått og kaldt at jeg ikke orket å ta av vantene for å ta bilder...


I dag ville jeg gjøre en rundering som ikke Isi har gjort på flere år!!! Ja sikkert ikke siden hun var 2-3 år... Det var å kjøre mange funn, veldig mange funn etter hverandre.
Vi runderte ca 500 m og hun hadde ca 10 funn på hver side, dvs 20 funn tilsammen. Variasjon er jo greit og da kom jeg på at så mange funn har hun ikke hatt på veldig leeeenge.

Det er jo slitsomt også, å få funn hele tiden, men det var litt av planen, at hun skulle bli trøtt, men allikevel ha det knallkjekt!!!  Men hun var ikke akkuratt trøtt da vi stoppet... Jeg tenkte nok mest på at det ble slitsomt for figurantene... Som virkelig gjorde en kjempejobb. Det er ikke lett å ta seg fram i det tette terrenget i langløypa i Vigreskogen. Isi gikk rett i belønning. Det ble riktignok noen blindslag underveis. Ikke alltid lett å vite eksakt hvor figurantene er. Det er heller ikke lett for figurantene å vite hvor de er, så plutselig var den ene figuranten helt inne på midtlinja og den andre var ute på ca 200 m... he..he.. Isi fikk noen pauser mens figurantene ble satt i rett posisjon igjen, så det gikk helt fint  :-))  Jeg fikk også god hjelp på midtlinja til å telle funna... Det er nemlig ikke helt enkelt (for meg ivertfall...). Går ofte i surr å telle både blindslag og nå i dag, funn.

Vi runderte faktisk "rett bak" Paul og Otto. De var kommet godt igang da vi startet. I og med at Isi fikk funn oppover hele veien, så kom vi aldri i konflikt med dem foran. Det hadde kanskje vært værre hvis jeg skulle ha mange blindslag, for da går det jo fortere framover.


Andre økta var vi plutselig ikke så mange igjen. Det var blitt litt seint pga appellprøven. Jeg var først figurant for Cecilie  og Click (nytt medlem med en herlig hvit gjeterhundvalp). 
Så fikk Isi ei kort runderingsøkt i lilleskogen. Cecilie gikk og gjemte seg i slutten på løypa. Det ble ca 7 blindslag før hun kom inn med melding. Fin fart bortsett fra helt i starten da hun måtte undersøke de stedene vi tidligere hadde hatt figuranter (og sikkert mistet litt godbiter...).



Ingen kommentarer: