søndag 20. januar 2013

Spor på Alsvik

Har nå lagt ei uke med influensa... Kjedelig, men nå er jeg heldigvis ferdig med det :-)

Forrige lørdag ( 12/1) var vi på Alsvik og trente spor. Det var en kald dag. Minus 9, høres kanskje ikke så mye ut, men for oss her på Sørvestlandet, er det skikkelig kaldt... fordi det er så uvanlig...

Nydelig vær, men kaldt. Dette bildet er tatt fra bilen:
 Nydelig med kaldt vintervær:
 Minus 9 grader og sol.

Sol var det også, men der vi parkerer er vi omringet av masse store grantrær, så sola kommer ikke igjennom. Heller ikke der jeg gikk ut spor for Sonja. Fikk heldigvis se sola da jeg gikk sporet mitt, som lå på utmarka ovenfor parkeringen!

Etter at vi hadde lagt ut spor, satt vi en stund inni jervendukene og varmet oss. Det blir alltid litt lenge å sitte og vente på spor, spesielt i denne kulden... Så vi ville gjøre noen "småting".

Jeg fikk Sonja til å gjemme seg ved/i nærheten av ei av de 4 hyttene som ligger langs grusveien inn mot Alsvik. Jeg ville ikke vite hvor hun var.

Her var vi ei stund i sola - herlig!

Noen her?  Nei her var det ingenting:
 Når vi nærmer oss denne hytta, forsvinner Isi. Etter ei stund kommer hun med melding:


Sonja er funnet:


Da var det tid for å gå sporet. Det hadde ligget i ca 3 timer. Ikke lenge, men det er så kaldt å vente lengre.

Det gikk veldig greit i hele sporet. Isi tok rett vei og fulgte det uten problemer. Sporet var ca 1.7 km langt.
Grønn er Sonja og gult er meg:


Kommer du eller...?

Noen steder viste Sonja sine avtrykk i frosten:


Herlig med SOL
Har sluppet lina. Isi står og venter oppe i høyre av bildet:

Fint her på baksiden av haugen:


Ingen kommentarer: