søndag 3. mars 2013

Tåketeig i Ølbergskogen

Onsdags kveld var vi i Ølbergskogen. Det var en fin kveld, en stund... Da det var min tur, var tåka på vei innover landskapet. Den var tett og jeg tok med gpsèn for å holde rede på hvor jeg gikk. DEt har vel ikke skjedd tidligere i dette lille skogholtet...

3 figuranter som jeg ikke visste hvor hadde gjemt seg. Vinden hadde også tåka tatt knekken på, og den lille trekken som var varierte en del.
Isi jobbet bra og de to første figurantene fant hun enkelt. Den første var inni et bygg og hun fikk overværet i god avstand og jeg så på lyset hvordan hun jobbet seg innover og så forsvant hun i tåka.
Kom med melding og jeg tok på påvisningslina, for her var sikten ikke stor.

Neste funn kom ikke så lenge etterpå. Bjørn lå helt inntil gjerdet oppe i øverste begrensing. Jeg stod akkuratt og vurderte trekken, som ikke kom fra gjerdet, og tenkte at jeg fikk sende Isi innover mot gjerdet for å få dekket det området. Da ser jeg at Isi har nesen nedi (spor) og er på vei mot gjerdet. Hun finner Bjørn der, melder og kommer ned til meg som står på veien.

Siste funn fant vi utenfor begrensingen... det er ikke alltid like lett å se (i tåka) hvilken vei som var begrensingingen vestover. Men da de funnede figurantene skjønte at de hadde lagt en figurant utenfor området mitt, gav de meg noen hint og dermed kunne vi gå i rett retning og få det siste funnet.

Ingen kommentarer: