torsdag 25. september 2008

Ukjent oppgave

Onsdag kveld var det både ordentlige soppplukkere og "bortkomne" soppplukkere i Vigreskogen.
De ordentlige lot vi være i fred fordi de 3 første hundene runderte i den lille, åpne skogen. De eneste vi så der var to turgåere på stien.
De tre siste hundene runderte i den stoooore skogen ;-) og da var nok mulige "ekstrafiguranter" også kalt soppplukkere borte for det var begynt å bli mørkt da Kai Erik startet.

Da det var min og Isi sin tur hadde mørket senket seg... Jeg hadde lykta på hodet og lys på Isi. Oppe i skogen møtte jeg en "fortvilet soppplukker" ved navn Kristin T., som savnet 3 soppplukkevenner.
De hadde ikke lys (helt sant) og var kommet fra hverandre i mørket. Jeg skulle rundere fra starten og ned til krysset, nesten 500 m og prøve å finne dem.
Isi startet med et kjempeslag på den åpne venstresiden. Da hang vi litt etter kan du si....på den tettere høyresiden.
Tok 2 slag på kun høyresiden før vi igjen var ajour med dekkingen av venstresiden. Isi runderte veldig bra. Tok gode slag og var lengre borte. Etter ca 300 m fant hun Ritva i mørket. Hun skulle "rett i penalene"...og dermed ble hun værende hos figuranten mens jeg basket meg fram i det tette for å hjelpe Ritva inn, siden bare jeg hadde lykt.
Vi runderte videre og fant greit både Dagmar og Gro Elin. Isi runderte veldig bra og med god motivasjon.
Gro Elin lå helt på slutten på nesten 500 m. Vi brukte vel ca 20 minutter fra vi startet til alle var funnet. Gøy med ukjente opplegg der man ikke vet hvor figurantene er :-)

Ingen kommentarer: