lørdag 10. juli 2010

Avslapping, soling, bading (hundene...) og krabbekoking

Vi koser oss fremdeles her på Helgøy. Været har vært stort sett bra og det er bare en dag vi ikke har vært på markå og solt oss. Onsdag regnet det hele dagen, så da dro vi til Finnøy (Judaberg) på "shopping" :-)

Isi og Maja koser seg sammen. De er ute stort sett hele dagen, løse på eiendommen her. Isi bader masse og kan være uti vannet i ca 30 minutt om gangen før jeg må rope henne opp. Det er ikke de store turmulighetene her, men det blir en tur til butikken på Helgøysund og noen småturer rundt hytta, samt noen båtturer:



Krabbekoking ble det også. Her er gryta satt på kok:


Her ligger de til avkjøling:

I dag tidlig så vi faktisk et rådyr som gikk inne på eiendommen her. Det gikk i strandkanten og forsvant i haugen. Godt at hundene var inne akkuratt da...

Vi har også vært ute i den lille båten. Isi synes det er kjekt. Hun står oppå ripa og strekker seg mot vinden.
Merker at jeg er litt "miljøskada" for jeg ser treningsmuligheter overalt.... Et stort tre som er fint å ha figurant i, når vi er i båten, tenker jeg søk fra båt, når vi går tur tenker jeg sporterreng, runderings-sti osv...
Men vi skal ha pause nå så det blir med tankene :-)

Bilder.

1 kommentar:

Krissi sa...

He-he... nån kaille jo det vi hoild på med en sjukdom, og dein e rimelig kronisk. :)
Du får prøve å slappe av og kose dæ videre på sommarferie...!