lørdag 24. juli 2010

Siste uka på Tjørn og forberedelser til turen på Hardangervidda

Mandag var hviledag. Det pøsregnet, så det passet bra! Vi dro til Egersund på shopping :-)

Tirsdag var det ikke så veldig bra vær. Det blåste endel og regnbyger innimellom. Vi ville pakke STORsekken med telt, sovepose, liggeunderlag mm og ta en liten testtur. Vi skal snart på telttur til Hardangervidda, og må øve oss på å slå oppp teltet, gå med tung sekk osv....

Klar for tur med de nye STORE sekkene - Gro:

Hadde vel ca 8 kg på ryggen, inkludert sekken, så det var litt tungt oppover bakkene her. Vi gikk først innover mot de tre vanna, så over Trollarinda. På baksiden fant vi etter mye om og men, en grei teltplass. Nå skulle teltene testes. Det regnet og blåste og det var litt kinkig å få satt opp to telt på den lille plassen vi fant, mellom tuer og steiner.

Nye flotte telt:
Vi spiste lunsj i teltene, mens det pøsregnet ute. Det var koselig. Så pakket vi sammen og gikk oppå Trollarinda og ned til hytta igjen.

Gro og Maja i teltet:

Vi er 4 jenter og 4 hunder som skal på tur i uke 30. Vi skal ha med oss telt og ligge i telt 3 netter og på hytter i 2 netter.  Gleder meg masse. har ikke vært på denne type tur tidligere. Vi har bare vært å trent hund på Hardangervidda de siste 12 - 13 åra...men da har vi hatt Dyranut fjellstova å komme tilbake til, med masse god mat, varme og myk madrass...

Har også begynt å skrive ned og veie det vi skal ha med oss. Så gjelder det bare at det ikke blir for tungt.... Vi veier og tenker, tar vekk og legger til... for et styr ;-)

Onsdag var en fin dag. Det var varmt, veldig varmt, ca 20 grader og vind. Sola kom og gikk, men det var oppholdsvær/sol på hele turen. Vi gikk i shorts - deilig!
Tok bilen ned til Skineldvannet og gikk oppover stien som går til Skykula. Ved Bjørnavatnet gikk vi opp på Trælafjellet (vestover), istedenfor å dreie østover og opp på Skykula. Med på turen var Gro, Eirik og jeg, samt hundene.
Hadde ikke vært her tidligere og da vi kom utover mot kanten og tittet ned mot Ørsdalsvatnet, var det en fantastisk utsikt: