søndag 2. januar 2011

Nyttårsfeiring 2010

Torsdag 30/12 var planen å reise til Tjørn for å feire nyttår. Det var Nina, Gro Elin og jeg som skulle nedover. Jeg reiste avgårde i 13 tiden. De andre skulle komme litt seinere. Da jeg var nesten framme var jeg nødt til å stoppe pga glatte veier... Jeg kom helt til toppen, der med gården på "Netland". Men det var ikke strødd (nylig) og det var klunk is... Fram til dit hadde det gått greit fordi det var nesten "beine veien", så selv om det var spinnglatt kom jeg meg fram.  Men her var det først en bratt nedoverbakke, så en bratt og svingete oppoverbakke... og det var ikke de eneste bakkene før hytta.
NEI, jeg tok ikke sjansen. Kjempesurt å være så nært hytta, men allikevel så fjernt. Men med tanke på nyttårsværet som var meldt, så regnet jeg ikke med at veiene ville bli bedre heller.
Jeg ringte til de andre og forklarte ståa og så kjørte jeg tilbake.... Nådde akkuratt en tur i Sørmarka med Gro og Annette. Senere kjørte jeg hjem og bar opp igjen all bagasjen, maten osv og pakket alt ut igjen.

Men nyttårskvelden ble allikevel feiret med Gro Elin og Nina og vi lagde den maten vi hadde planlagt på hytta. Raclette (Diverse kjøtt, spekepølse, div grønnsaker og poteter) og panacotta til dessert, nam,nam. Det smakte knallgodt og vi nøt et langt måltid og koste oss med god rødvin, cider, baileys og kaffi  :-)


kl 24.00 fikk vi sett litt på fyrverkeriet. 
Isi stod ved siden av oss på terrassen og kikket på:


1 kommentar:

Liv Vihovde sa...

Ser ut til at dere fikk en koselig nyttårsaften, tross alt:-)

Godt nyttår til deg og Isi!!