fredag 23. november 2012

Søk på Orrestranden

Onsdag kveld var vi på Orrestranden. Det var et fælt vær... med regn og vind. Dørstokkmila virka lang denne kvelden, men da jeg kom meg ut dit, var det herlig!
Det er jo veldig kjekt å trene her ute på strendene, og hundene elsker det. De må jobbe med ferten som går "opp og ned" langs sandyner og hauger, veldig artig. Man kan jo ofte også se dem, eller lyset de har på seg :-)

Var først figurant for Bozco og Bizzo, og det høljet ned. Men begge var flinke og fant meg!

Da det var Isi sin tur, ble det faktisk oppholdsvær! Jeg var jo full av sand etter å ha gjemt meg i sandynene ned mot selve stranda, så jeg ønsket meg faktisk en skur for å få skyllet av klærne... Men da skulle det selvfølgelig ikke regne mer... ha..ha... det har jo pøset ned i flere uker men da jeg ønsker meg litt regn, kom det ikke :-/

Anders og Ritva hadde gjemt seg på ukjent sted, men Isi brukte kun 15 minutt på å finne begge to i et område på ca 300 m x 200 m. Men så er hun jo en dreven eldre "dame" også  :-)

Vi venter på at det blir vår tur:

Det var mange dammer der stien pleide være:


Hun fikk ferten av Anders kun få minutt etter at vi startet og jeg så lyset hun hadde på seg, bevege seg opp og ned i sandhaugene. Så var hun på vei tilbake med melding. Det var ca 250 m bort dit Anders lå.

Vi fortsatte mot stranda og oppå "kammen" der fikk Isi ferten av Ritva og løp avgårde og forsvant. Fikk melding på radioen om at det var melding, men Isi kom inn til meg uten bittet... Det tror jeg knapt har skjedd tidligere, så jeg forstod ikke helt hva som hadde skjedd... Men sendte henne ivertfall avgårde på ny. Nå kom hun inn til meg med melding!
Ritva lå nede i en stor grop, og Isi hadde hoppet ned til henne, tatt bittet og så måtte hun kjempe og kravle seg oppover igjen. Tror kanskje at hun allerede her måtte slippe bittet for å komme seg opp? Nakken er jo litt bøyd når de holder bittet.
Ser ikke på det som et problem, siden dette ikke har skjedd før, kun et arbeidsuhell. Hun løp også rett tilbake dit og meldte på ny. Glemte å spør Ritva om hun da tok en annen vei opp av gropa?


 Her er figurantbilder. Utsikt mot havet:

Våt marehalm vaier i vinden:

Jeg ligger godt nedi gropa her i ly for vinden:

Slik ser stranda ut i dagslyset. Det er ei flott strand.
Vi søker i sanddynene bak stranda:



Ingen kommentarer: