søndag 9. desember 2012

Lørdagstrening på Alsvik

Forrige lørdag faktisk... Har vært litt travelt siste uka, så jeg har ikke fått blogget.

Sportrening var planen, men i løpet av natten hadde det snødd ganske mye. I  det åpne terrenget var det mye snø, men i skogen under granene var det vesentlig mindre. Men det er ikke så mye skog her, så jeg bestemte meg for at jeg kunne trene overvær istedet, John ville også trene overvær. Da frigjorde vi mer plass inni skogen til sporfolka.

Vi la ut to figuranter. John ville trene på å søke i nærheten av andre hunder, og jeg ble med på det. Vi gikk sammen opp på marka bak parkeringsplassen og så startet vi med litt avstand mellom oss. Vinden hadde selvfølgelig snudd så planen vår gikk litt i vasken... og jeg måtte ganske langt oppi fjellsiden før Isi fikk ferten av figuranten. Så John var langt fra meg da.

Her like før vi starter søk:

Isi på vei inn med melding:

Etterpå gikk jeg nedover igjen, mens figurantene også flyttet seg og Isi fikk et funn av den andre figuranten. Hun hadde nettopp løpt litt etter en hare, og hun var kommet tilbake og rett etterpå fikk hun ferten av Kent - bra timing :-)

Jeg og Kent gikk tilbake og mens vi ventet på de andre gikk Kent opp og la seg ved ei hytte langs veien inn til Alsvik.
Jeg startet søket ved ei anna hytte. Stod i "porten" og sendte Isi inn i "hagen". Først tomslag ved den hytta, så gikk vi til neste hytte der Kent var. Hun ble borte ei god stund og kom så med melding. Kent hadde gjemt seg godt under en pressenning, så hun måtte jobbe lenge med å lokalisere ham. Bra det!


Første hytta, der var det ingen:

Andre hytta: "Runder" funker også i trapp:

I bakgrunnen her kommer Isi med melding:

Kent hadde funnet et bra gjemmested:
 Nam, nam...


Etter lunsj ville jeg gå patrulje (søk i line) langs veien. Men da vi gikk fikk ikke Isi ferten av figurantene pga varierende vind.
Så jeg måtte sende henne ut i nærheten av der de var. Spesielt der John satt, var det vanskelig å ta seg fram. Det var bratt opp dit og hun strevde og strevde, selv uten at hun hadde fert fra ham.
Og hun måtte få et rop om "hjelp", da fant hun jammen en vei opp dit ved å gå en litt annen retning enn det hun prøvde først.


Ingen kommentarer: