fredag 19. desember 2014

Onsdagskveldsrundering

Rundering på Dale sist onsdag. Alle funn skulle i dag være med fastbittet! Første funn litt nært/synlig (lykt på i mørket), slik at jeg ev fikk justert hvis hun slapp før viskommando eller annet "tull"... Det skjedde ikke, men første figurant på andre siden var også nært. Deretter ble figurantene på ca 50 m, både liggende og sittende (regner jeg med, glemte å spørre...).

Det gikk så det suste. Fine meldinger, brukte litt tid hos Cecilie en gang. I alt 7 meldinger, ingen blindslag.
Hun har stor fart inn også og lysten til å fyke ut i rakettfart er stor...  Men så lenge hun kommer rundt meg er det ok, for da har jeg kontroll på henne og ikke minst på at hun holder bittet fast helt inntil meg. Hun er min lille rakett.... !

Noen av de andre dagene i uka trener vi litt på melding på gjenstand. Med både løsbitt og fastbitt. Både inne i garasjen (hvis dårlig vær/tid...) og ute i skogen. Hun tar fastbittet ute i skogen også de få gangene jeg har prøvd. I dag gikk vi et lite "teigsøk" ( 5-10 minutt) før hun fant sekken. Stod en liten stund men tok så fastbittet og kom inn!


Bilder fra Cecilie og Click sin rundering
Inn med figuranten:

Click er ikke vanskelig å be..., ut i mørket løper han:

Ingen kommentarer: