søndag 30. september 2012

En lang og en kort...

...Runderingsøkt i Vigreskogen på lørdag. Det var en våt dag, men pyttsann...


Første økt ville jeg at Isi skulle få endel tomslag før funn. To figuranter gikk ut mellom "Rådyrplassen" og "krysset" og jeg ville ikke vite hvor de var.
Dermed ble det ca 15 - 20 blindslag før første funn. Isi gikk stort sett gode slag med veldig god framdrift. Etpar ganger sendte jeg på nytt fordi jeg syntes hun gikk litt kort ut.



Fant første figurant og gikk rett i belønning, da var vi kommet litt forbi "Rådyrplassen", ca 350 m fra vi startet. Så var det noen blindslag til før neste figurant var funnet. Faktisk gjorde hun funn et sted der jeg sendte på ny. Det er SUPERT når det klaffer slik :-)

Mens hun ble belønnet sendte jeg to figuranter ca 200 framover etter "krysset". Så ble det blindslag fram til første funn der. Etterpå fikk hun "funn- funn - funn" (rett i lek/speed-rundering) ca 3 funn på hver side.
Jeg liker å gi henne en "boost" på slutten av en lang rundering (mellom 600 - 800 m). Da synes hun det er knallgøy, selv om hun er litt sliten...
Avslutten med en melding! Det er greit å kvalitetssikre at meldingen sitter når hun er litt mer sliten. For veldig sliten virket hun ikke :-))

Var også figurant for Anders sin malle Bosco:


Andre økta, da var allerede noen dratt hjem pga regnet.... men de 3 mest standhaftige (les Tøffe), ble igjen.
Ville ta noen momenter, bl.a. sending opp "traktorvei" og inn i veldig tett kratt.
Anders gjemte seg i kanten på traktorveien/åpningen ved bekken. Isi fikk en liten påvirkning, tok henne litt vekk og sendte så. Deretter inn på stien tvers over. Så to funn til oppe i det tette ved "Rådyrplassen". 4 funn og så var vi ferdige! 

Veldig fornøyd med "gamlå" i dag... Hun er jo snart 10 år, og det viser jo... Men fart og futt er det i henne fremdeles!

Ingen kommentarer: