søndag 9. september 2012

Rundering i Vigreskogen

Lørdag var vi klare for ei runderingsøkt i Vigreskogen. Har ikke rundert siden.... vel ei lita økt i juni og før det ei økt i april... Det er andre ting som prioriteres :-))

Det var en fin dag i skogen, litt dryss av regn men ganske varmt (14-15 grader) og lite vind.
 Det tok litt tid før vi kom igang, for vi ventet til alle var kommet og så hadde jeg glemt å lade sambandet... Fy skam meg! Litt "rusten" på runderingstrening sikkert.... Og da jeg fant fram ekstra sambandet var det og tomt for strøm, men her hadde jeg batterier i bilen og gikk for å hente dem. Omsider kom vi igang og det ble gode økter på alle. 3 stk var i storskogen og 3 i lilleskogen. Økta etter lunsj var vi sammen.

Første økta ville jeg ha litt funn og litt blindslag i "storskogen". Isi gikk rett i lek på alle funna. Startet med 3 funn. Isi tok litt kontrollen i starten og var ute på ene siden og løp så ut på andre siden laaaangt fra meg... mulig hun hadde ferten av figuranten eller spor?
Etter den litt "hektiske" starten, kom hun fint i siget. 3 funn og så endel blindslag før neste funn oppe ved "rådyrplassen", venstre side i det tette terrenget. Deretter et funn på andre siden før igjen noen blindslag før vi avsluttet med funn. Gikk 400 m. God motivasjon på tutta. Stoppet for å drikke i bekken og etpar ganger litt kort/dreide for raskt framover, men det går fint å få henne ut igjen.
Hun var varm da vi sluttet og la seg godt nedi en sølepytt.... Herlig med retriever!

Tjo hei, here i come!

Full fart mot meg

Perfekt vinkling utover i terrenget:
 

På vei tilbake til bilen stoppet plutselig Isi og holdt opp foten.... Hun haltet litt på et frambein.. :-( 
Jeg kikket etter om det var noe fast under poten (en gang satt ei barnål fast der...) men så ingenting. Gikk rolig til bilen og på slutten haltet hun ikke. Sjekket henne i pausen, ingen halting, virket pigg og klar for nye oppgaver.
Da økt 2 skulle gjennomføres sjekket jeg på nytt men ingen halting. Tok allikevel en kortere økt. Ikke sikkert det var noe annet enn at hun har trødd på noe som gjorde vondt? Men får nå følge med i tiden framover.

Så andre økt startet jeg med etpar blindslag, så funn og melding på gående figurant, deretter funn og melding på liggende figurant. Etpar nye blindslag og så etpar funn igjen, alle med melding.
Ingen tegn til vondt i foten :-)

Anders og Bosco:


Hugo dukket opp med sitt nye håp,lille Fox:


Ingen kommentarer: