søndag 16. september 2012

Rundering i Tåkedalen - og fram med vantene...

Lørdag var det trening på Tjørn. Vi var en god gjeng, noen skulle gå spor, trene overvær og jeg ville rundere med Isi.

Det var, som vanlig, tåke, vind og regn... Men pyttsann, vi har da gode klær! Ble ikke våt, men måtte på med vanntette vanter for første gang siden i vinter...

Første økta la jeg ut to figuranter. Planen var å ha noen blindslag først, men vinden, og Isi ville det annerledes... Hun fikk ferten av figuranten før vi startet, selv om han lå et stykke framme i løypa. Men hun fikk da løpe avgårde, selvfølgelig. Man skal da finne figurantene :-)
Melding her, mens de neste slaga var direkte belønning.

Så var det et blindslag på venstresiden og det var jo ikke vits å sende på høyresiden, for der hadde hun vært, så det ble et til slag på venstresiden. Nå dro hun langt fram og fikk ferten av figuranten, veldig bra slag.


Så ble en figurant sendt langt fram og jeg håpet at det nå ble noen blindslag før hun fikk funn. Det gikk ok, det ble 4 blindslag før hun gjorde funn. Så tok jeg inn alle figurantene og runderte videre noen blindslag før jeg fikk Bjørn Erik til å løpe opp på en topp. Her var planen å få Isi til å løpe opp på haugen fra den siden vi stod ved og at hun trakk fram og fikk figuranten. Da Isi kom inn fra blindslaget på andre siden fikk hun ferten av sporet der fig hadde løpt ut. Men jeg klarte å rope henne av det og mot meg. Nå fikk jeg henne dit jeg ville, opp på haugen og der fant hun ham. La ut en på andre siden og hun gikk rett over og fant ham. Så et blindslag på "haugsiden" før vi avsluttet med funn igjen.
Det var tungt og vått terreng, men Isi virket ikke veldig sliten. Vi runderte ca 700 m, og kunne nok gått lengre, men vi hadde avtalt med sporfolka at vi ikke skulle gå lengre så da stoppet vi før vi ev ødela noen spor.


Andre økta, da var noen kjørt hjem (det var vått og kaldt...), men ikke før hadde de kjørt, så letnet det litt og ble oppholdsvær... he..he...
Fikk med meg Beate og Herman og de la seg ut for Isi. Ville bare ta ei kort økt med bare funn. Vi hadde 3 funn på hver side og Isi løp godt fra den ene siden til den andre. Viktig med variasjon i treningen!

Her er noen filmsnutter fra treninga:




Ingen kommentarer: