søndag 18. mai 2014

8 timer gammelt spor

Søndag 18 mai, gikk jeg ut et lite spor i 11.30 tiden. Det skulle få ligge litt lengre enn det vi vanligvis får til på trening. Jeg gikk det ut i en av haugene rett ved her jeg bor, så sporet ble ikke så langt, ca 300 m. Underveis var det to gjenstander og så en boks godis + en tennisball i slutten.

Det var en veldig varm og tørr dag, så jeg lurte litt på hvor vanskelig det ville bli da jeg gikk for å ta sporet 8 timer etter at det var lagt. Tidligere en gang gikk hun et 15 timer gammelt spor, men da var det vått i terrenget og mer vegetasjon/lyng, det var på Tjørn.
Før vi startet, mens vi var hjemme og slappet av etter en fin og varm 2.5 times tur litt tidligere, så sov hun og var skikkelig avslappet. Artig å se hvor fort hun var "på jobb", da vi var i garasjen og hentet sporlina og selen. Så selv om hun var trøtt etter dagens tur og bading, så var hun veldig lett til å få med på "jobb" igjen :-)

Jeg startet rett ved startsløyfa. Dette er et område med endel stier og folk som går tur, så jeg ville ikke ta sjansen på noe oppsøk der hun like godt kunne få ferten av et annet spor enn mitt.
Hun fikk ikke tak i ferten med en gang, men da jeg fikk roet litt ned og satte på igjen, gikk det veldig bra. Såvidt jeg så gikk hun nøyaktig og fant begge gjenstandene og slutten. Hun kom faktisk løpende mot meg med gjenstandene, så noe har skjedd etter at jeg la litt fokus på å belønne bedre og trene masse på gjenstander tidligere i vår.

En kjekk liten kveldsøkt dette og Emma koser seg når hun får jobbe!

Det ser også ut til at hun allerede er over det innbilte svangerskapet sitt! Pattene har normal størrelse igjen og det kommer ikke mer melk derfra. Appetitten er også bedre. Det varte ikke så lenge, melk i pattene bare etpar dager og litt dårligere appetitt en ukes tid eller to. Så gjenstår det å se om "rampestrekene" forsvinner også eller om det ikke hadde noe med det innbilte svangerskapet å gjøre... :-P


Ingen kommentarer: