lørdag 10. mai 2014

Dømming og 500 m rundering på Bue

Lørdag var det A prøver å dømme. Først spor ved Bjerkreimsenderen så rundering ved Røyslandsvatnet.
Hermann og Paul bestod sporet og Kaare bestod runderingen og er dermed regodkjent for 6. gang! Det står det respekt av, og gamle Speedy på 11.5 år gjorde jobben på en overbevisende måte!

Etter prøvene var ferdige, var prøvedeltakerne Aud og Kaare så greie å være figuranter slik at noen av oss andre også fikk oss en liten økt.
Liten og liten forresten... hadde ikke planer om så lang økt, men er så vant med å rundere "langt" at det lett blir slik, så før jeg visste ordet av det hadde Emma rundert 500 m.

Jeg var litt spent på hvordan hun ville være på treningen i dag, for hun har sannsynligvis "innbilt svangerskap". Det virker som om det ikke er så mye hun "styrer" med. På trening merker jeg ikke noe. Hjemme har hun den siste uka hatt litt mindre appetitt, samt at hun er ltt "valpete" igjen, rampete altså.... Drar senga si ut i hagen, vil ri på den, hahaha..., bjeffer og styrer på med Isi, graver i teppene og har ligget ekstra mye oppe i ei av sengene på gangen der. Ikke noe tegn til å "ha valper" eller ha melk i pattene enda, så det er sannsynligvis ganske lett hun har dette, vi får se hur det går videre, kan jo stå på noen uker   :-)

Emma og jeg venter på vår tur:


"Det lukter "figurant"... Åååååå kom igjen nå, la oss begynne":

Men tror jeg bør ta noen litt korter økter innimellom, også. 500 m er ganske lang rundering for ei lita snuppe som er såvidt over året! Men hun gikk veldig bra. Slik gikk vi, fritt etter min hukommelse... :  f, f, f, f, b, b, f, f, f, b, f, b, f. (F=funn av figurant/direkte belønning, og b= blindslag - da er det ingen å finne...).

Hun har veldig lyst å finne figurantene og ser litt "snurt" ut når hun kommer inn fra blindslag uten å ha funnet noen. Da vil hun helst ut igjen, gjerne på samme side, for hun titter litt utover der noen ganger. Og vil helst ikke inn til meg...Lysten til å finne er stor - veldig gøy! Men nå må hun bare bli mer vant til hvordan det er med blindslag, det er helt ok, og du finner noen igjen snart! Neste gang skal jeg belønne henne på midtlinja etter blindslaga, og ta en kortere økt, heller 2 korte enn en lang!

Kunne godt tenke meg å komme litt videre ift blindslag før jeg starter med melding i selve runderingsøvelsen. Da får jeg også trent litt mer på melding utenom selve runderingen/generaliserre ift nye steder og terreng, samt ulik posisjon til figurantene (liggende, stående, gående, i trær, osv).

Ingen kommentarer: