lørdag 17. mai 2014

Rundering i Vigreskogen

Onsdag kveld var lag 2 i Vigreskogen. En fin kveld med opphold/sol og noe vind.



Planen for Emma var rundering og belønne henne etter blindslagene.
Startet med 2 funn, på det andre slaget ble det et uplanlagt blindslag, som jeg fikk belønnet på midtlinja. Sendte så ut igjen og nå gjorde hun funn. Så ble det 2 funn igjen, før et blindslag som ble belønnet av meg. Så 2 funn og igjen et blindslag. Hun går veldig motivert ut og søker bra, trekker framover og møter meg lengre framme, veldig bra! Synes det funket bra å belønne på midtlinja. Hun kommer da rett til meg etter blindslaget og hun var lett å få ut igjen etterpå. Jobber bra til tross for innbilt svangerskap. Hun er nemlig litt "morete" for tiden. Noe forstørra patter med litt melk i. Hun "reier" opp alle i tepper (graver seg "hule"), dårligere appetitt, spiser/får mindre mat og hun er litt sånn "valpetøysete" inne (drar ut senga si, prøver å ri på den ol), tydelig hormonell adferd. Heldigvis har hun godt humør og har heller ikke tatt til seg noen "valp"...
 
Litt forstørra patter...




Til slutt ville jeg ta etpar slag med løsbittmelding og synlige figuranter. Det første gikk bra, men på det neste tulla hun litt før hun fikk det til. Først slapp hun bittet og dermed avbrøt jeg. Måtte så gi lyd for at hun skulle komme inntil meg. Så ikke helt fornøyd med disse meldingene, men jeg lurer på om det var så smart å gjøre det rett etter en heftig rundering...? Skal heller ta melding i starten og også ta bare rene meldingsøkter, ivertfall nå når hun har innbilt svangerskap...Det er noe som kan «klusse med» konsentrasjonen. Så selv om selve runderingsøkten gikk strålende så kan den mer konsentrasjonskrevende øvelsen «melding», være litt vanskeligere å få til riktig. Bør nok heller i denne perioden ta noen lettere meldingsøvelser!

Og det gjorde jeg på torsdagen, på lydighetstreningen. Da funket det veldig fint!!!


 Her er jeg figurant for Silja, ikke ofte man sitter på en stol når man er figurant:

Her kommer de:


Melding:

Finne mor:

Påvisning:



Ingen kommentarer: