torsdag 12. februar 2015

Litt oppdatering

Det har blitt litt sporadisk trening i det siste, etter at far døde...

Vi har stort sett rundert litt. To lørdager i Vigreskogen og en onsdag i Hålandskogen.


For å forebygge feilmelding veksler jeg på å la henne gå i direkte belønning og bruke fast - eller løsbittet.
Det har gått fint, selv om hun en gang kom inn med fastbittet og det var ingen der... Da jeg gikk ut, for hun ville på påvisning, så jeg at det var nedtrampa i snøen og tittet etter menneskespor... Det har vært endel o-løpere i denne skogen i det siste. Vanskelig å si om det var menneskespor, litt lite snø og bare flekkvis, men det er ikke usannsynlig at det har vært "noen/noe" der.
Uansett, det er ikke et problem, for det har bare skjedd den ene gangen og hun har hatt flere økter etterpå og ingen tendenser til dette. Det er bare å fortsette å veksle, nå også mellom fastbitt og løsbitt/direkte belønning, noe jeg tror forebygger feilmeldinger.

Lørdag hadde hun først flere funn med direkte belønning, samt noen blindslag mellom funna. Så et funn med løsbitt og deretter etpar funn med fastbittet, og vi avsluttet med direkte belønning tror jeg.
Vi har rundert ganske langt, ca 800 m, men med flere funn enn på en prøve. Så planen framover er å minke ned på funna. Må også få gått noen spor.

Teea belønner Emma med ny pipeball, den falt i smak:


Teea og lagottoen Hilma!

Hilma i farta! Artig med uvanlige raser og Hilma er det mye fart og futt i:
 

 "Runder":


Ingen kommentarer: