lørdag 23. august 2008

HURRA FOR NORGE og langt spor!

Sportrening på Tjørn. Flott vær, ca 20 grader. Mye sol og litt overskyet.
Vi kom litt seint i gang i dag, fordi det var finale i håndball OL for damer. Norge vant!!!
Kjekk kamp selv om semifinalen var mer spennende :-)



Utsikt over Ørsdalsvatnet. Vi er på sporet etter Aud oppover fjellet:


Vi kom da igang etterhvert. Jeg la ut et spor på 3 km til Aud. Vel tilbake spiste vi lunsj og pratet.

Jeg og Isi skulle gå et spor Aud hadde lagt til oss på Øykjafjellet. Det var på ca 4,5 km. Sporet var blitt ca 3.5 time da vi startet.
Det gikk veldig bra oppover heia. Det var en fantastisk utsikt på vei oppover. Isi jobbet bra. Pga varmen fikk hun bade og vi tok noen små hvilepauser, samt et lite stopp i skyggen bak en stor stein.
Her er et av de mange vanna på Øykjafjellet. Isi badet her, og hun fant en gjenstand i vannkanten...kanskje Aud også dyppet "tærne" uti her?

Vi fant 6 el 7?? gjenstander og slutten. Gikk over 2 el 3 gjenstander?
Ca 200 m før slutten gikk Isi av. Jeg merket at draget i lina ble mindre, men tenkte til å begynne med at det kom fordi hun begynte å bli sliten. Da jeg for alvor oppdaget av vi hadde gått av, tok jeg henne tilbake. Ville først søke på et "fremspring" foran oss, før vi ev måtte ta turen litt lengre bak og opp.
Plutselig slår Isi på sporet/slutten. Vi brukte 1.5 time fra vi startet til slutten var funnet.
På sporloggen ses det hvor hun gikk av.
Det var et kjekt spor som gikk over både myrer og fjell, opp bratte bakker og nedi "dype" daler :-)
Flere bilder her.

Sporloggen viser at hun har gått kjempebra i ca 4 km. Ser tydelig der hun gikk av,og at vi var innpå igjen helt ved slutten :-)
Aud sitt er gult og der jeg og Isi gikk er lilla:



1 kommentar:

Anonym sa...

Det var en veldig fin tur på baksiden av Øykjafjellet. Det var fin utsikt og noen fine vann. Jeg tok meg faktisk en svømmetur i ett av vannene da jeg la ut sporet. Det var forresten 11 gjenstander i sporet. Denne gangen husket jeg å markere alle :-).