fredag 22. april 2011

Herlig påsketur på stranda

Onsdag var jeg tidlig på tur. Hadde skifta til sommerdekk kl 09.00 og dro til Hellestøstranden etterpå. Gikk sørover langs strendene, forbi Sele Havn og til Borestranda. Så tilbake samme veien...
Var ute i 3 herlige timer, sol og skikkelig varmt  :-)

Her er et knippe av dagens bilder, rart å være så tidlig på tur at ingen andre var oppe...: 

Hellestøstranden er flott:


Det ble mer og mer rullestein nedover mot Sele havn:

Isi finner stadig ting hun vil dra med seg, en taukvast er gøyal...:

 Isi bar på diverse sykkelslanger ol som hun fant

En hanske og en caps kom hun også med, strålende fornøyd:

Snart på Sele, i bakgrunnen ses Feisteins fyr:


Årets første sjøbad:


Hun rullet seg rundt i stråene og det ble sand overalt i den våte pelsen....


Borestranda

Litt senere den dagen, i 17.30 tiden, akkuratt da jeg var på vei til byen med Else, så ringte alarmtelefonen. De trengte redningshunder i Kristiansand, i Baneheia.... Jeg har ikke akkuratt gode minner fra leiting i Baneheia... 
I og med at jeg var opptatt denne kvelden, svarte jeg at jeg kunne komme torsdag morgen. Men etter en times tid kom kontrabeskjeden, den savnede var kommet tilrette, og det var jo bra!

2 kommentarer:

Gro sa...

"Jeg fant, jeg fant", sa Isiladden.

Har hun skada bakfoten?

Tone sa...

Bare et skrubbsår. Tok på bandasje fordi vi gikk på stranda, ville ikke at sanden skulle "gni" på "såret".