mandag 9. mai 2011

Varm speedrundering opp brattbakkene i Vatneleiren

Lørdag ble en hektisk dag. Først litt trening så avgårde i konfirmasjon. Begge deler var kjekt på hver sin måte og hadde det til felles at det var VARMT.... Rene sommertemperaturer. Treningen var i Vatneleiren, i Svartemyrområdet. Det var også skytetrening der så vi kunne ikke være så mange her denne lørdagen.

De fleste ville ned i runderingsløypa. Ikke så ofte vi får ny løype. Forresten så har Isi og jeg vært her tidligere, når Isi var omtrent et år. Da hadde vi også noen treninger her inni leiren. Får satse på at vi får være her litt innimellom.

Løypa har noen kjekke momenter, bla etpar bratte hauger og det var jo varmt, over 20 grader... så det er jo også et moment.
Jeg lot Isi gå rett i lek og hadde funn på hvert utslag, såkalt speedrundering. Jeg går ikke ut på påvisning, bare roper på henne og sender over på andre siden.
Det gikk flott og hun fòr opp de bratte haugene. På andre siden er det helt flatt i starten, et åpent område med høye strå/siv.
Vi kom til et sted der det var veldig bratt, så bratt at jeg nok ikke ville sendt  henne opp dit på en vanlig rundering, da ville jeg ha sendt litt bakenfor, der det var mindre bratt. Men nå var det jo litt momentrening, så jeg hadde figuranten på toppen og sendte henne oppover. Her var det klatring som måtte til, men hun dreide av (letteste veien) og havna da litt for langt mot høyre. Etter to forsøk, der hun klatret nesten helt opp, fant jeg ut at hun skulle få påvirkning for å få henne rett opp dit figuranten var. Da klarte hun å klore seg oppover helt til toppen. Her ville jeg ikke bare rope henne inn.... for det var også et stup like bortenfor her...  Så figuranten skulle holde henne og ta henne med et stykke forbi det bratte. Men Isi ville det annerledes, så etter en stund stakk hun fra figuranten. Heldigvis tok hun ikke nedover der hun klatret opp, men løp litt tilbake der det var enklere. Puhhh... hun har jo løpt og falt utfor "stup" før hun (i et års alderen) da hun falt ned ca 3 m....

Vi fortsatte og Isi begynte å merke varmen. Hun fikk roe seg litt på midtlinja og fant seg en skyggefull plass og fikk litt vann som jeg hadde med, før hun løp og fant siste figurant. Det var vel ca 10 - 12 funn i alt, tror jeg.
Etterpå ble det en liten badepause i det lille vannet (Grunningen), for det var like bak siste figurant. Isi la seg rett ned i vannet, det var nok deilig :-)

HIPP HIPP HURRA:
Hugo hadde bursdag denne dagen og han inviterte oss på kake i "kakebua" (nei, det var visst i "hundeko"), et bygg som HV08 disponerer ikke så langt fra der vi trente. Det var deilig kake, takk Hugo og Krissi som også hadde med seg wienerbrødstang  :-))

Bursdagsbarnet:
Så måtte jeg dra for å rekke konfirmasjonen. Det var også veldig kjekt i finværet. Flott konfirmant og masse god mat. Isi fikk være oppe i loftstua sammen med Safi (mine foreldres boxer). Det ble litt varmt i bilen. De var også ute i hagen en god stund. Isi hadde løpt og kost seg på trening, så hun virket også fornøyd, selv om hun nok godt kunne tenkt seg litt kake og kos.

Et flott dekket bord:

Litt av koldtbordet:

Maja bor jo her så hun fikk være med, og hun stjeler ikke mat heller... 
selv om det ser ut som om hun har lyst på litt kake:


Hundeavdelingen:

Ingen kommentarer: