torsdag 23. mai 2013

Miljøtrening og NRH trening

Miljøtrening/sauetilvenning:
Vi har igjen vært hos Sven Magnus og trent på å ignorere sauer. Denne gangen var sauene ute på beitet og vi gikk opp dit. Har jo tidligere vært andre steder, da på andre siden av gjerdet, både på den Økologiske gården og på fritidsgården, men dette var første gangen vi var inne hos sauene!

Emma var mest opptatt av sauedriten, nam...nam...  :-/
Men hun kommer på innkalling og kan leke i nærheten av sauene og det lover jo bra!




NRH trening:
Onsdag var lag 2 på Sviland. Jeg ble litt sen, det er ikke alltid like lett å få tidsskjema til å holde når man har valp i hus... Emma sov så godt, så jeg ville ikke vekke henne.  Tidligere på dagen hadde hun lekt med 4 andre valper og vært på miljøtrening på flytebrygger mm i båthavna på Hundvåg, så hun trengte å hvile seg!

Her er fra en liten tur med 5 valper og 3 voksne hunder, de koser seg:


På treningen hadde Sonja lagt ut et spor til Isi, takk! Og Emma fikk samme opplegg som sist. To figuranter gikk ut kun få meter fra midtlinja. Så løper hun mellom dem. Vi økte avstanden litt etterhvert, til ca 15 m. Det er fremdeles viktig at hun ser dem, ellers lurer hun litt på hva som skal skje... 
Ser hun dem, er det ingen tvil. Hun løper så fort de små beina kan... he..he.. skikkelig artig å se på henne. 

Hun har ingen reservasjoner overfor folka og lar seg lett belønne. Til nå har vi bare brukt små godbiter. Skal sjekke ut leken på etpar overværssøk i nærmeste framtid! Hun leker veldig bra med meg, og jeg må la andre få leke med henne også! Jaktlek med fleeceremsa som Nina lagde falt i smak. Så får vi eksprimentere litt ift hvilke andre leker hun liker. Jeg har jo lekt med både tauknuter, valpekong og "saueskinn" i snor.

Isi fikk gå sitt spor og hun var kjempegira! Hun elsker å spore, og når jeg henger sporlina på meg, hopper hun rundt meg... Sporet gikk over grusveien to ganger og var vel ca 7-800 m langt. Det var ingen gjenstander, så her gikk det raskt unna! I slutten lå et lite pyntepåskeegg... Isi fikk godbiter og ball av meg :-)

Ingen kommentarer: