lørdag 25. januar 2014

Rundering ved Flassavann. Nok en forblåst trening...

Lørdag var det meldt stiv kuling og snø... og det slo selvfølgelig til, igjen... Grrrr.

Oppsatt sted i Vigreskogen ble "ofret" til fordel for åpent terreng uten fare for master og annet trevirke som kan falle i hodene våre.. Men det er kaldt i det åpne og forblåste terrenget ved Flassavannet.

På med to lag ull, dunjakke, baclavalue og ikke minst skibriller. Det var akkuratt det jeg trengte i dag. For øyet er ikke helt bra ennå, etter at jeg fikk sand i det på onsdagens trening på Orrestranda.

John tester jervehiet, han er ikke så stor vettu... og får seg et ufrivillig "Flat-attac" :

Skibriller var godt å ha:

Venter på Silja:
 


Orket bare ei økt i dag, men den var til gjengjeld veldig bra! Målet med runderingen i dag var å få til noen gode slag/søk i et nytt terreng, nytt det å rundere her, vi var her sist lørdag og trente frittsøk.

På første slaget gjorde Emma det vi trente på her forrige lørdag, nemlig å løpe ut på et laaaaangt overværsslag.... Fikk etterpå en liten påvirkning for å minne henne på hva som gjelder i rundering. Det funket bra.

Videre gikk det veldig bra. Åpent terreng så vi kunne se hvordan hun jobbet og det er gøy. Hun har ikke rundert siden oktober, men hun gjør en bra jobb. Løper beint utover og trekker framover. Passeringene fungerer bra, men de har vi jo trent på siden hun var valp, så det kjenner hun godt til :-)
 På slutten fikk hun et blindslag og så funn på andre siden. Blindslaget var knallbra. Hun gikk langt ut og dro fint framover, før hun kommer inn. Hun vil gjerne rett ut på andre siden igjen, men hun kommer ca 10 m  fra meg, så jeg jobber henne nærmere og sender så ut.
Totalt var det vel ca 8 slag og et blindslag (vel første slaget, der hun tok ut litt for mye på skrå) var også et blindslag og hun hadde et blindslag på andre siden, før hun fant Helen. Hvor langt det var opp dit vi stoppet aner jeg ikke... og ikke betyr det så mye heller :-P

Matpausen tok vi inne i Helen`s bil. Herlig å slippe snøføyka. Der fikk vi også noen kjekke hunde/treningsdiskusjoner  :-)


Fikk filmet litt også, må bare huske at kamera er på slik at jeg holder hodet mer i ro...
Ikke så lett, for jeg er en "vimse"...hahaha :-D



Fikk også filmet litt et av Ask og John sine meldingstreninger.
Synd jeg ikke filmet andre økta hans, for der var Ask enda raskere tilbake til John med bittet:

Ingen kommentarer: