tirsdag 28. januar 2014

Søndagsspor

Søndag la jeg ut et spor til begge hundene på Sviland, før Gro og Annette kom, og vi gikk tur. Det blåste ikke så mye inni skogen. Litt redd for at sterk vind i sporet på det nåværende tidspunkt (i innlæringen), gjør at hun ikke klarer å holde seg så godt i sporkjerna. Ivertfall ser det ut til å bli mer vimsing når det blåser mye, så greit å prøve å unngå det foreløpig.

To timer etterpå gikk jeg sporet med Emma. Det var ca 600 m. Jeg tok på lina og selen ved bilen og gikk bare rolig "tur" nedover stien. Der sporet krysset stien slo hun fint på det og valgte rett retning. Det gikk nedoverbakke i starten, og jeg måtte holde igjen for ikke å gå på "tryne"...

Sporet gikk veldig bra, men det går fort. Jeg hadde gps og kamera i lommene, men har ikke sjanse til hverken ta bilder eller se på gpsèn underveis... Men selv om hun har fart, synes jeg hun er nøye og finner raskt tilbake til sporet hvis hun går av litt i en vinkel. Ved bekken hadde jeg lagt en felle, dvs jeg hadde ikke hoppet rett over, men fulgt bekkebredden litt nedover før jeg hoppet over. Her fulgte hun veldig bra med. Noen steder hadde jeg lagt ut litt godbitdepoer. En gang midt i vinkelen, og der gikk hun "klokkerent"! Det kan godt gjentas!

Sporloggen viser at vi er på god vei i sporet:




Noen bilder fra belønningen. 
Først spiser hun godbiter som ligger i en boks, så leker vi med ballen:






Ingen kommentarer: