fredag 6. juni 2014

Meldingstrening på Sviland

Onsdag kveld var vi på Sviland. Varmt og fint vær. Meldingstrening stod på planen. Fikk 3 korte økter på 3x3x4 funn. Totalt altså 10 meldinger ila 1,5 time!
Figurantene var ganske nært første økta og trakk så litt lengre ut for hver økt. Startet i "nytt" terreng hver økt, dvs vi var i samme skogen, staret bare på ulike steder langs midtlinja.Figurantene kom inn etter hvert funn, slik at hun ikke blir forstyrret av at det er noen ute på andre siden, når hun kommer med melding.

Det gikk veldig bra. Siste økta ville jeg sette litt fokus på å ta på påvisningslina. Jeg har tidligere bare sagt "Vis" og så løper hun ut. Dermed startet jeg med å ha henne hos meg, gav henne bittet og koblet på, og sa vis. Jeg skal trene på dette utenom med bruk av skåla, og helst lære henne "hold fast hos meg mens jeg tar på lina" - før jeg har figuranter som fristelse...




Ingen kommentarer: