søndag 23. mars 2008

En skikkelig lang tur

I dag, 1 påskedag, var det fint vær. Jeg og søstera mi, Gro, samt Isi og Maja, kjørte til Dale for å gå turorientering oppover mot Lifjell og i "dalstrøka innafor".
Det var lagt ut mange poster, så vi bestemte oss for å se det an hvor mange vi tok i løpet av turen. Vi startet kl 11.30.

Her er Lifjellsenderen:

Det var fint vær, nesten litt sol innimellom, ca 3-4 grader, så jeg startet optimistisk med kun jumper og vest. Vi ble ivertfall varme der vi jobbet oss oppover og oppover mot Lifjell.
Oppå toppene blåste det litt, men det var deilig å gå uten store jakker og tykke bukser!

Etter etpar timer så vi noe hvitt, rart som kom sigende inn over byen under oss. Var det tåke eller hva?
Men sannsynligvis var det snøbyger, for litt etter kom snøfnugg også til Lifjell. Vi hadde akuratt sett oss ut et fint sted å ha lunsj, da snøfillene kom...typisk!

Isi med snøfiller i fjestet, så søt...

Etterhvert snødde det mer og mer, men vi var så godt igang og tok post etter post uten å bry oss om snøværet :-)

Jakken og votter var kommet på, men ellers var det fint! Gikk oppå et par topper der vi ikke hadde vært før, og det er kjekt å oppdage nye fine turmuligheter.

Det var endel folk ute, spesiellt på stiene. Men utenfor dem var det ingen, så hundene løp løse. Vi passet på når vi så folk som satt og spiste, og vi så også noen som grillet... Da tok jeg Isi i bånd.... (wonder why.. he..he..)

Timene gikk og da klokka var blitt nesten 17.30 bestemte vi oss for å gå mot bilene. To poster på andre siden av Dalevann får stå til en annen dag. På vei ned tok vi de som lå "den veien".

Vi var fremme ved bilene 18.15, dvs nesten 7 timer ute på tur :-)
Turen gikk så fort at vi nesten ikke kunne tro det var tilfelle at vi hadde vært ute så lenge, en flott tur var det og kjekt når timene bare "flyr".

Det blir nok rolig i heimen i kveld :-)
Flere bilder i webalbummet.