fredag 30. mai 2008

STREIK



Unio, og utdanningsforbundet som jeg tilhører, er i konflikt med arbeidsgiveren KS og dermed er vi førskolelærere i Stavanger tatt ut i streik.
Isi ble med som streikehund, noe hun skjøttet med glans!

Streikevakter - Slik tilbragte vi dagen:



Heldigvis var det varmt og oppholdsvær/sol. Litt kjedelig men vi tok da noen turer rundt omkring og jeg fikk gjort mye annet. Bl.a. fikk jeg sydd på noen HF merker som jeg fikk for over et år siden... fikk også sydd på merket fra SARDA og planlagt øvelsen neste helg, samt klargjort postene til orienteringsprøven på søndag.
Hvis streiken drar ut har jeg store planer om å få ryddet og vasket inni og utenpå bilen... ja kanskje til og med få bonet den ;-)

11 kommentarer:

Gro sa...

He he, så stilig hun var. Hunden kan jo brukes til så mangt, så hvorfor ikke til som streikehund og...
Stå på krava!!!

Anonym sa...

"..ryddet og vasket inni og utenpå bilen... ja kanskje til og med få bonet den.." :-o Æ e sjokkert! Det måtte altså en streik tel..!! :-)

Tone sa...

Hallo...Vasket da bilen i fjor...!!

Ja, det måtte nok en streik til for å få det gjort i år...Bilstell er ikke akuratt førsteprio ;-)
Men fint å ha noe å gjøre i de 7 timene vi må være utenfor jobben...

Andre tips til hva vi kan bruke tia til mottas med takk!

Anonym sa...

Håper for bilen sin del at streiken varer en stund :-). Ide til tidsfordriv: Legge ut spor som vi andre, som ikke er i streik kan gå på etermiddagen :-) PS Kristin da har vi løst det med hvordan få nok timer :-) DS

Tone sa...

Kan godt gå ut spor, Anonym, men da blir det på den lille haugen utenfor jobben... Vi må nemlig være "på jobb". Det er ikke ferie, og vi kan ikke gjøre "hva vi vil".
Så vi sitter utenfor porten og kan gå litt rundt omkring utenfor jobb + møter og andre typer opplegg mellom kl 08.00 - 15.00 ;-)

Gro sa...

Eg har en ide. Siden eg ikkje er i streik og dermed ikkje har fått vaska bilen, så kjøre eg ut til deg mandag morgen og bytte bil med deg. Så kan du vaska min og?? greit?
Ellers hvis du har tilgang på strøm så har eg litt tøy så sko våre strøket. Eg tar med det og eg. Og så har eg noe tøy som skulle vært brettet sammen, og noen bukser som skulle vært lagt opp, noen hull som skulle vært lappet. Håbe streiken dokkers vare leeeenge.....

Anonym sa...

Åja!! Da kjører jeg ut min bil mandag morgen. Trenger litt shining innvendig, støvsuging av hundehår og grus og sånt. Skulle gjerne fått rubbet og bonet den også, blir mye skraper når man kjører opp veien til Sviland...

Tone sa...

He..he.. det hadde du likt ja ;-)

Det tar vel et par dager bare å vaske og rydde min bil og strøm har vi ikke tilgang på.
Men det kan hende at flere vil ha noe å gjøre... det var mange som kjeda seg på fredag :-)

Tone sa...

Vi kan starte et bilvaskeforetak vi tror jeg...
Det er vel ikke streikebryteri???

Og så bytter vi tjenester mot kalde *drikker* i varmen, hver halvtime, + tømming av "dobøtta" :-P

Anonym sa...

Hmmmm jaja, hva skjer med bilen nå da Tone??? Nå når streiken er over...
Gi KS ansvaret for bilvasken kanskje ;)

Tone sa...

Hrffrrffhhmm.... ja, sender et sint brev til KS jeg, der jeg sier at jeg synes streiken avsluttet altfor tidlig. Har jo ikke kommet igang enda, med bilvaskeplanene...

Ja, nå får ikke bilen noen vask i nærmeste fremtid ivertfall!

Vi får vel stemme "nei" ved uravstemmningen, slik at jeg da har en sjanse på litt "bilpleie"..he..he..