torsdag 12. februar 2009

Utkalling til leteaksjon

Torsdag kveld, ca 19.35 ringte Paul og spurte om jeg var hjemme... Joda, var da det. Det var en leteaksjon på gang etter en ung gutt. De ønsket en/to gode sporhunder så raskt som mulig. Jeg tenkte meg om i ca 5 sekunder, pga at Isi har hatt spysyka i et døgn nå... Men hun var mye bedre nå og vi ville stille opp.
I dag tidlig var hun skikkelig dårlig og ville hverken spise eller drikke og hun har kastet opp 5 ganger i løpet av det siste døgnet. Men i løpet av dagen kom hun seg og hun hadde fått tilbake appetitten og fått litt ris. Fikk i henne noe mer vann og så var vi klar. Væske er som kjent viktigere enn mat... Og selv om hun ikke hadde spist siden onsdag morgen, regnet jeg ikke det som noe problem.
Kl 20.00 var vi på vei. Hadde kjørt ca 20 km og var nesten fremme da Paul ringte på nytt og sa at gutten var funnet i god behold. Det er gode nyheter og jeg snudde bilen og kjørte hjem.
NRH var, igjen, først til å bli kalt ut, noe som er veldig bra med tanke på at vi kan være mer effektive i vårt søk uten andre hjelpemannskaper i teigene :-)

Ingen kommentarer: