lørdag 27. juni 2009

HKEMN - Vi er igang!

HKEMN (hovedkurs Ettersøkning Midt Norge).
Ankom Værnes flyplass fredag kl 14.00, uten Isi med denne gangen. Det er første året på hovedkurs (13 hovedkurs) uten hund... Rart!!!

Isi er på Helgøy med Gro, Maja og familien, og der har hun det nok kjekkere enn i en varm bil her oppe.
Flere bilder fra Helgøy her. Vi var der noen dager, fra tirsdag kveld til torsdag kveld, før jeg reiste hjem for å fly til Værnes i Nord Trøndelag.

Isi bader og koser seg på Helgøy:






Men det var deilig å bruke 2 timer i fly istedenfor 16-17 timer i bil oppover til "Trøndelagen".
Ble hentet av Karen Sofie på Værnes og var fremme i leiren 16 tiden, i god tid før middag og instruktørmøte. Ble tatt godt imot av kursledelsen Wencke Haddal og Ewy-Anne Breidablikk.
Det var varmt og flott solvær. Men 29 grader er litt vel varmt spør du meg...

Værmeldingen for uka:



Lørdag 27/6
I går meldte jeg meg til å dømme prøver, så i dag har jeg og Olav Østborg dømt mange prøver.
6 runderinger og 6 spor. Det var steikende sol og varmt, veldig varmt...
Det var også 4 instruktør- og dommerelever med. De gjorde en flott jobb og alle 4 har nå bestått bedømmingen av spor og rundering.
Hele dagen gikk til dette. Vi kjørte fra leiren kl 09.00 og var tilbake ca 17.30.
Da var det middag, en rask dusj etterpå, kursåpning, lagmøte, instruktørmøte og til slutt papirarbeidet etter dømmingen/prøvene. Nå kl 22.45 er jeg ferdig med "pliktene" og kan "sosialiseres" litt før kvelden :-)

I morgen skal jeg og Lars Kirksæter være instruktører for 14 kjekke "A tren" ekvipasjer. Det blir mye praktiske oppgaver og diverse øvelser - GØY - jeg gleder meg!!!

Det er også mange andre fra dio Sør Rogaland her! I dag kom "hele gjengen", dvs Ritva, Gro, Gro-Elin, Nina, Morten, John, Aud, Kaare, Kristin U, Kai Erik, Sven Magnus, Ghita og i tillegg noen "frafalne" dio 6 ère: Frode Sjovatsen og Alexandra. Lykke til alle sammen, på deres respektive lag :-)

Ingen kommentarer: