onsdag 3. juni 2009

Melding på eggeskall.....? Er det mulig???

Onsdag kveld var vi 5 stk på lag 2 som møtte opp i Hålandskogen. Det var et flott vær, men kaldt...brrr... ikke mer enn 11 grader og ganske mye vind. Det virker kaldt nå, når vi nettopp hadde over 20 grader.

Jeg ville ta en liten runderingsøkt i dag. Morten gikk ut og la seg mot slutten av løypa (ca 300m) og tanken var at Isi skulle gå tomslag til hun fant ham.
På andre slaget var hun imidlertid borte vekk.... faktisk så lenge at jeg ble litt bekymret og gikk litt innover skogen. Visste jo at Kaare la spor lengre nedi veien, men han gikk minst et par hundre meter nedover. Langt om lenge kom hun in med melding. Var det Kaare hun hadde funnet da, eller???
Kunne jo faktisk også være turgåere så jeg måtte bare ta på påvisningslina og la henne påvise.
Prøvde å ringe Kaare men fikk bare telefonsvareren hans. Det dumme var også at jeg hadde glemt å ta på meg fjellskoene. Hadde bare joggesko på og i et h... terreng var ikke det lett å følge etter Isi. Det var så mye "kvist og kvast" og beina mine ble litt "mørbanka". Måtte pinnholde på Isi for at hun skulle GÅ i mitt tempo, ikke helt lett.
Etter noen hundre meter kom vi til en slags "leir"... Det var en pressening, noe rot, puter, masse eggeskall (som Isi IKKE spiste...!!! - HVA!!!), noen mystiske flasker osv. Her ble jeg litt i tvil.
Var det dette Isi hadde meldt på?? Var jo plenty gjenstander her å melde på. Fikk ikke tak i Kaare. Jeg var også redd for å surre meg for langt innover skogen (var allerede minst 200 -300 m fra midtlinja) der jeg visste at Kaare la ut spor til Trond.
Jeg bestemte meg for å gi henne godbiter for "funnet" og returnerte oppover mot midtlinja igjen.
Fikk Morten på radioen etter en stund. Han begynte å bli bekymra for hvor jeg ble av...

Vi kom oss igang igjen og Isi gikk flotte, lange slag, også inn i det skikkelig tette som er her langs denne løypa.
Hun forsvant også en gang på andre siden av midtlinja, og da var jeg redd for at hun hadde funnet de som la ut spor på andre siden av veien... Det var nemlig sterk vind og den kom "litt fra alle kanter" og varierte mye, så det kunne være fort gjort å få fert fra den kanten også...
Men hun kom da tilbake igjen, uten melding, heldigvis...

Etter hvert kom vi ned til broen og her fant Isi Morten. Hun gikk rett i lek i dag. Så trakk Morten frem. Isi hadde et blindslag på andre siden og fant ham så igjen. Da var vi ved enden på denne løypa.
Så tok Isi seg et gjørmebad i elva...Jippi..!

Det viste seg at det faktisk var Kaare hun hadde meldt på da han gikk ut sporet til Trond. Det var ved den "leiren" som hun påviste.
Han hadde bare gått videre og var sikkert kommet langt avgårde, så seint som jeg måtte gå på påvisningen. Godt jeg ikke fulgte mer etter for da kunne jeg virkelig ha ødelagt sporet til Trond.

Håper forresten at sporet gikk greit Trond, selv om vi var nedi og "surra litt" i skogen??

Ingen kommentarer: