torsdag 15. oktober 2009

"Fram og tilbakerundering"

Sviland onsdag kveld. Oppholdsvær og grei temperatur ( ca 7 grader?). Jeg ville ha ukjent oppgave fra stien bak bilene og opp til krysset ved 400 meteren. John, Ghita og Bjørn fikk med seg "vesker" med godis og noen leker og trasket i vei.

Isi venter på at det skal bli klart:


Startet med å sende Isi ned stien like bak bilene, like bak der hun ligger på bildet. Tok et slag til på den siden for å unngå at Isi fant slutten til John i nærheten av bilene på høyresiden.
Isi løp igjennom "helveteskrattet" og ble borte, leeenge..., og plutselig hører jeg på sambandet at Isi har funnet Ghita. Jeg lot henne gå rett i lek i dag og visste dermed ikke helt hvor de var... men jeg gikk nå innover skogen og prøvde å lytte etter "lekelyder".
Hørte ingenting og måtte få en ordentlig lyd fra Ghita. Hun lå et godt stykke fremme, ca 250/300 m fremme og var faktisk figurant nr 2, men det visste jeg ikke da... Så var det å rykke "tilbake til start" - første slag på høyre siden. Hun løp fint ut, trakk frem og der fant hun jammen Bjørn (fig. nr 1).
Sendte så Ghita fremover i løypa igjen, men ikke på den siden hun hadde vært tidligere, men ellers ville jeg ikke vite noe. Så runderte vi tomt oppover. Oppe ved haugen sendte jeg på venstresiden og det varte og rakk... Så hørte jeg på samband at noen lekte med Isi...

Det var John (selv om det hørtes ut som Ghita... hehe). Han var siste figurant og lå helt i slutten av løypa, på motsatt side av der jeg sendte henne... Hun har nok kommet inn på midtlinja langt foran meg og der fått ferten av John. Flott at hun følger opp ferten så bra, men nå måtte jeg igjen på en lang "påvisning" og et langt stykke å gå tilbake igjen.

På vei tilbake til bilene. Det er mørkt nå. John er kjekk å ha litt drakamp med:


Så runderte vi videre for å finne Ghita og det gikk vel på et par slag til, så var fig nr 3 funnet :-). Hun lå oppe i steinura eller deromkring.
Så det ble altså slik: først funn av nr 2, så nr 1, så nr 4 og så 3. Litt sånn "fremogtilbakerundering" :-P

Ingen kommentarer: