lørdag 11. september 2010

Isi is back in business :-))

Det er visst ikke bare "et blaff" av svunnede ferdigheter....  Isi er virkelig så utrolig mye bedre nå og det viser på hele henne :-))

I dag dømte jeg B prøver i Vigreskogen og etterpå trente vi andre litt. Jeg ville teste ut Isi litt. Er hun virkelig bedre nå, er hun frisk, klarer hun ei lang økt???
Forresten hadde vi ei lita økt i "valpeskogen"  mens vi ventet på at sporene skulle bli gamle nok. Jeg ba de tre andre gå ut å gjemme seg, en skulle være gående, ellers ukjent. Hun skulle melde og få en godbit først. Det ble en flott kort økt. Blindslag på første, funn på andre. Funn av gående på tredje, funn på fjerde og vi avsluttet med et laaaaangt blindslag... og så var løypa slutt :-)  Fine slag, fin melding og kjempemotivasjon.

Her leker Isi og Ghita med grisen:

Etter prøvene var det tid for en runde i storskogen og en aldri så liten "test" på formen hennes.
Jeg ville at hun skulle gå tomt endel blindslag før funn og jeg ville strekke lengden.

Vi startet med 10-12 blindslag som gikk kjempebra. Hun fòr fra side til side og bare løp og løp.... Vi måtte flytte litt på Ronny, for hun fant ham ikke ved første forsøk, men det var bare uheldige omstendigheter ift tett terreng og vind. Ronny ble liggende i "åpningen" rett før "rådyrplassen" og dette var vel eneste gangen jeg måtte si "runder" mer enn en gang... Hun gikk rett i lek på denne økta :-)
Ritva gikk ut på andre siden og så ble det 3 funn til som alle gikk flott. Deretter noen blindslag, husker ikke  helt hvor mange ( 5-6), for nå gikk jeg bare å GLISTE... og beundret den flinke hunden min :-)))

Svusj... så fort det går (ikke akkuratt så veldig bra bilde... he..he..men sier vel noe om farten til Isi for tia):

Steffen var gått fram til "krysset" og Isi fant ham der ute etter et flott slag. Så et funn igjen på andre siden før vi forsatte til ca 700 m ( 6 - 7 blindslag)  hvor hun igjen fant Steffen. Og det beste av alt, Isi virket ikke trøtt - hun lekte og løp etter pipedyret helt til jeg fysisk la det i lommen... og jeg tror hun kunne rundert mye lengre enn dette i dag :-)))

Glemte helt å nevne været... det pøsregnet i bøtter og spann omtrent hele dagen, men hva gjør vel det når hunden runderer som en gud(inne)???

1 kommentar:

Gro sa...

Sååå bra at Isi er tilbake i god gammel form!!!! : )