tirsdag 13. august 2013

Turer på Hardangervidda

Hadde noen herlige dager på Hardangervidda før samlingen vår startet. Stoppet etpar ganger på turen oppover, både i Etne og i Odda. Hadde jo god tid og brukte ca 7 timer. Greit for hundene og få strekke på beina. Emma har ikke kjørt så langt i eget bur tidligere. Da vi hentet henne i Sverige, lå hun bare på et fang og sov :-)

Her fra et stopp i Odda:


Hadde bestilt overnatting på Dyranut fjellstova. Nydelig sted med nydelig mat. Det er også her vi har samlingen vår, for 17 året i år!

Onsdagen kom med et fantastisk vær. La ut på tur og var ute i 5  timer! Gikk ikke så veldig langt, pga "valpen", men det var en fantastisk dag og herlig å være lenge ute.
 

 Mye vann i elva, så der det pleier være greit å komme over, der gikk det ikke.
Hundene klarte seg fint i elva...men jeg hadde ikke lyst å vasse, så det ble å gå rundt...

Hadde jeg hatt staver hadde jeg nok klart å komme over her.
Men nå måtte jeg gå en lang omvei for å komme til den jaktbua der jeg hadde tenkt å ha en pause:

Emma svømmer i elva:

Vel framme og litt kos i sola:


Herlig å gå tur her på Hardangervidda:






Kos i pausen:

Viktig å lære å slappe av også:



Vi traff noen sauer og jeg ville teste med Emma løs. 
Det gikk riktig bra:

En flott solnedgang onsdag kveld:

Liten kveldstur. Nydelig himmel:

Torsdag var grå fra starten. Gikk en to timerstur til Nybunuten:

Lysere himmel lover lettere vær:


Titt tei

Matauk...?

For et terreng, det må oppleves for bildene blir langtfra like flotte som det er i virkeligheten:

På Nybunuten, 1420 m.o.h.

Hva lukter det her da...?

Ingen kommentarer: