onsdag 8. oktober 2008

Ryggproblemer og utkalling til leteaksjon

For meg, "heldigvis", ikke Isi...
Fikk en kink i ryggen tirsdag. Ryggen liksom "låste" seg. Ble skikkelig stiv og det er vondt å gå oppreist. Ser ut som ei stiv "gammel kjerring" med lut rygg når jeg går... Håper det gir seg snart. Har jo hatt dette tidligere og det går som regel over etter etpar dager.

Heldigvis har jeg familie som kan gå tur med Isi, så hun har fått to fine lange turer både tirsdag og onsdag, mens jeg har vært mer eller mindre "invalidisert".

Og selvfølgelig ringte alarmtelefonen tirsdag kveld. En mann på 66 år var savnet ved Lyngsvatnet i Strand kommune.
Det sitter langt inne å trykke på "nei kan ikke møte" tasten, og jeg trykket først ja, fordi jeg trykket på feil knapp.
Det er skikkelig surt å ikke kunne være med å gjøre en innsats. Det er jo derfor man tilbringer alle disse timene ute i skog og mark. Selv om jeg et lite minutt vurderte å prøve, så fant jeg raskt ut at det ville jo aldri gå bra, med sekk OG vond rygg, der oppe i fjellet . Kunne jo risikert at det var meg man også måtte lete etter... ;-)




Kanskje jeg kunne være i ko ivertfall, tenkte jeg, dagen etterpå, hvis den savna ikke var kommet tilrette i løpet av natta.
Men heldigvis ble han funnet i god behold i ei hytte ca 1 time etter at utkallingen vår kom og mens noen av våre andre hundeførere ventet på ferja fra Stavanger til Tau.
Han hadde vrikket foten og dermed ikke villet gå videre i mørket. Stavanger aftenblad skriver dette.

Ingen kommentarer: