torsdag 16. oktober 2008

Søk i Vigreskogen

Vi var 5 stk i Vigreskogen onsdag kveld.
Jeg ville rundere (hva annet kan man gjøre der...) og for forandringens skyld, startet jeg i motsatt ende!
Startet fra bilene med frittsøk og gikk innover i skogen der vi vanligvis ikke runderer. Da vi kom til krysset, startet jeg rundering frem mot enden/dvs vanligvis starten på løypa, ca 500 m.
Det var lagt ut 3 figuranter og jeg visste ikke hvor de var. Isi gikk "Rett i belønning". Hun snappet ikke bittet i dag heller. Jeg tror det har noe å si med hundens forventninger og dermed også stressnivå før øvelsen. Nå var vi også gått et godt stykke (god oppvarming), hun hadde vært i frisøk og vi startet å rundere på "ny" plass. Har sett det tidligere også, i nye runderingsløyper, på leteaksjoner ol, at hun ikke snapper bittet i starten.

Hun startet ut som "et skudd i natten"... Hun var lenge borte. Jeg tror hun kanskje fikk ferten av rådyr? Hun pleier ikke være så lenge borte.
Og i dette området gikk vi over Ritva. Hun mente hun lå litt langt ute, ikke så greit å se hvor man er i mørket. Det var i tillegg vindstille og det er jo en utfordring for hundene i denne tette skogen.
Isi runderte bra nedover og etter ca 200 m med blindslag fant hun Frode i den tette skogen bak "rådyrplassen". Vi fortsatte og etter ca 200 m til fant hun Kai Erik. Stoppet der.
Det var en bra økt i "mørknå".

Ingen kommentarer: