torsdag 26. november 2009

Back on speed...

Ja, det ble litt "speedrundering" på onsdagen. Vi var en god gjeng samlet, faktisk 7 stk, inkludert Krissi som kom for å hjelpe til med mørkerunderingsprøvene, Frode D som uoppfordret kom for å hjelpe oss på lag 2, samt Frode S og Helen som gikk opp til mørkerunderingsprøve :-).
"Speedrundering" vil si at hunden går rett i belønning og at hundefører blir gående på midlinja (veldig praktisk også, i mørket...) og sende hunden over fra den ene til den andre figuranten, ev med planlagte el mindre planlagte blindslag.

Jeg hadde 3 stk (Frode D, Sven Magnus og Krissi) som var på midtlinja og før vi startet, kastet jeg et pipedyr til en av figurantene.
De gikk oppover midtlinja mens Isi så på, og så ut i terrenget, en på hver side. Isi fikk også en dobbel påvirkning når hun kom opp.
Så startet vi og Isi fløy ut og fant førstemann, rett i godbitveska og litt pipedyrlek og så suste hun over midtlinja og fant nestemann og slik fortsatte vi. Det ble et par blindslag også innimellom funna. Frode S og Bjørn var flinke figuranter.
De på midlinja prøve å få meg nervøs... men det gikk dårlig... :-P Men de var veldig gode på å spille "strenge dommere" (dere kjenner mina...?)

Her et bilde fra september da vi også hadde en god økt på Sviland:

Men jeg tror at hvis vi kan forandre/øke Isi sin motivasjon slik at hun ikke blir fullt så opptatt av hvordan jeg oppfører meg på prøvene, samt at jeg er veeeeldig bevisst på å bruke "fløyelstemmen" og ikke mase og kjase, så vil prøven i desember gå som smurt, jeg vet hun kan!!!

Det ble ivertfall en veldig god økt og Isi laget faktisk "klynkelyder" av ren iver da vi gikk opp mot starten, og det har jeg aldri hørt tidligere, så TUSEN TAKK til dere som stilte opp ekstra for at vi skulle få nok folk og dermed en veldig bra trening!!!

Ingen kommentarer: