søndag 8. august 2010

En bitte liten treningsøkt

Siden Isi går på både pencillin og smertestillende tabletter, pga å ha operert ut to tenner på onsdag, så tenkte jeg ikke å trene før medisineringen var over.
Noen turer har vi jo hatt, ikke så lange riktignok, men på lørdag, da jeg kjørte til Bråstein for å gå tur, virket hun jammen pigg :-) 

Her er Isi før ferien:

Det ble til at jeg først kjørte til Sviland og la et kort spor, ca 200 m og et lite feltsøk. Hadde akkuratt lagt sporet inni "valpeskogen" (hadde jo bare joggesko på meg...), da kom en familie på konglejakt. Og ungene løp rundt  i "valpeskogen" og krysset nok sporet mitt en haug med ganger.... jeg fikk ivertfall sagt til dem at de ikke måtte ta slutten min. Så la jeg ut feltet.
Hadde egentlig tenkt å gå tur på Bråstein før jeg trente, men nå fikk jeg bare gå sporet med en gang da jeg regnet med at jeg fremdeles husket noe av hvor jeg hadde gått.
Tok sporet først og satte Isi rett i sporet. Hun ville helst avgårde med en gang. Jeg kunne høre familien litt lengre borte, men Isi tok ikke noen notis av lydene derfra.
Så satte vi igang og jeg gikk med kort stram line. Etter 10 m plukket hun fint opp første gjenstand. Sporet var jo superferskt så hun gikk ikke helt i sporkjernen hele tiden, og hun hadde noen utslag til sidene som jeg tror kanskje var sporene etter kongleleterne. Jeg holdt henne i kort stram line fordi jeg visste at det var masse spor i området og hun var rimelig gira, for å si det mildt...
Det fungerte bra, for hun måtte nå holde seg på mitt spor. Fant alle tre gjenstandene og slutten :-)

På vei tilbake tok vi feltet. Det var jo også fersk og da løper hun litt fort. Tror også at da vil sporferten være så høy at gjenstandsferten blir utydeligere. Men hun kom raskt inn med første gjenstand. Nå er familien på vei mot meg, men Isi enser dem ikke. De to siste gjenstandene finner hun fint og vi kan gå i bekken og drikke... Isi ivertfall  ;-/

Avsluttet med en 1,5 times tur i Bråsteinskogen og Isi virker være i god gang. I starten trør hun litt rundt meg, kikker på meg og hopper mot lommen og vil tydeligvis trene mer, men så skjønner hun at det er tur vi er på. Hun får seg noen gode svømmeturer både i tjernet og i Figgjoelva. Det er skikkelig varmt i dag, men sola bryter ikke særlig gjennom  :-)

Regner med at vi kan starte den vanlige treningen i løpet av neste uke, etter 5 ukers deilig ferie!

Ingen kommentarer: