torsdag 12. august 2010

Jungelrundering på Sviland og en blodig avslutning

Onsdag kveld var vi på den første treningen etter ferien. Det er kjekt å komme igang igjen. Det var en fin varm kveld, ca 20 grader, med både litt sol, litt regn og lite vind. Knotten hadde seg nok noen herremåltider tipper jeg...
Vi var 4 stk som skulle rundere oppover grusveien. Det er veldig tett og gjengrodd her nå. Man burde satt ut etpar geiter og fått vekk noe vegetasjon.... Risikosport å ta seg fram uti på høyresiden ivertfall, med masse høyt gress og kjekke hull og bekker under....


Isi går fremdeles på pencillin pga at hun har opertert ut to tenner...., så jeg ville ikke røyne henne for mye, så tenkte det ble en kort økt med flest funn.
Startet med to, tre funn, noen blindslag og noen funn på slutten. Hadde melding i starten og to funn med rett i lek på slutten. Hun virket motivert og løp ut, bortsett fra noen små "runder" som hun tar i starten før hun fyker ut. Fikk med meg sporgjengen på midtlinja, slik at der skulle være mange folk der (mest mulig likt prøvesituasjonen).

 Her sendes Isi ut i den tette Svilandsjungelen:

Melding:

Tok figurantene inn etter hvert funn i starten, her er Ritva på vei inn:

 God fart på passeringene:

Sjekk den rare bøyen i knærne... hvorfor klarer jeg ikke bare å stå helt vanlig rett opp og ned...?
 

Her er Trond Arve og Kaare:

 Det blir spennende å se om blodprøven er mer normal nå etter at dosen tyroksinmedisin er økt atter en gang. Regner med å få svaret om ei ukes tid. Tror ikke hun kan få høyere dose nå, så denne høsten blir avgjørende ift hvorvidt jeg vil fortsette å prøve å klare regodkjenningen. Blir hun stabil på tyroksinnivået tror jeg vi har en mulighet, selv om det virker som om hun er blitt "redusert" og har forandret seg det siste året. Bl.a synes jeg hun er mer "klengete" og mindre selvstendig enn tidligere.Time will show...

Mot slutten hadde vi et figurantuhell. Ritva, Isi sin favorittfigurant, lekte med Isi og grisene, og var uheldig med fingrene. Stakkars Ritva. Hun sier selv det var hennes egen feil, i leken med Isi, men uansett ikke så kjekt når noen blir skadet i lek med hunden din... Hun måtte få på bandasje og kjørte etterpå for å få en stivkrampesprøyte. Ritva er flink til å få Isi heit på lekene...., litt for heit denne kvelden tror jeg :-(   



  På vei hjemover stoppet jeg ved Bråsteinsvatnet for å skylle/bade Isi (hun hadde tidligere badet i sorpa...). Måtte bare knipse etpar bilder av den flotte himmelen og de stilige skyformasjonene - uvær på vei eller...?


Isi tar et kveldsbad i Bråsteinsvatnet:

Isi bade mye for tiden. Det er jo ganske varmt, selv om det ikke er tropevarme (heldigvis!!!). På turen torsdag badet hun først lenge i Figgjoelva og så etterpå i et lite tjern på Bråstein:

1 kommentar:

Unknown sa...

Bøy i knærne... det er sikkert pga den tunge rumpetaska, legg den igjen i bilen så skal du se holdningen blir bedre;-)