søndag 19. april 2009

Isi på hoggormjakt.... og vi andre på o-postjakt

Flassavatnet

Søndag 19 april var jeg og Isi igjen på orienteringstur med Nina og Morten samt hundene Bina og Castro.
Vi kjørte til Ålgård og tok postene rundt Flassavatnet.
Det var en herlig dag. Sol og blå, blå himmel - og varmt :-)

Nina på klatretur... Det var litt bratt enkelte steder ja...
På bildet under kommer Castro og Morten nedover skråningen:

På vei mot turens høyeste topp, Kodlifjellet ca 300 m.o.h. :


Deilig med et bad:


Det var en fin tur, alle postene ble funnet. På vei tilbake mot bilene går vi nedover en litt bratt sti.
Plutselig hopper Isi ut i terrenget og tar sats slik hun pleier gjøre når det er musejakt hun er på.... Hun hopper flere ganger mot "noe" og jeg går mot henne og roper. Husker ikke helt hva som skjedde, men jeg tror Nina sier noe om at det var en slange der... jeg roper, en tanke mer "hysterisk" nå... får tak i selen og stopper henne. Går ut på stien. Nina går bort der Isi var og sier forskrekket :"Tone, det der var en HOGGORM"...!!


Da kommer den store skjelven... Jeg sjekker Isi men ser ingen hevelser og hun virker helt ok, men hun har VELDIG lyst til å løpe opp dit igjen og jakte mer på den "gøyale" slangen... :-((
Båndet er på, hele turen tilbake til bilen. Det var ikke så langt da...men jeg fikk litt skrekken over Isi sin oppførsel. Hun ville virkelig "leke"/fange den der hoggormen... Hun ble sjekket med jevne mellomrom bortover mot bilene. Uuuuææææ.... Jeg får frysninger. Heldigvis gikk det bra, hun ble ikke bitt, men det var jo bare flaks!

4 kommentarer:

Aud sa...

Det var jammen godt det gikk bra! Vi så en orm på Sviland i dag, men det var ikke en hoggorm. Tror det var en stålorm.

Tone sa...

Ja, takke meg til stålormen. Den er jo bare SØT(og snill..., og det er jo faktisk en øgle (uten bein..) :-)

Aud sa...

Ja, den kan man ha som kjæledyr. Men man skvetter uansett litt når man høre det rasle i gresset :)

Tone sa...

Skvetter ja... jeg tror alt som rasler i gresset er hoggormer jeg, og innimellom får man jo se at det faktisk er slik også :-O

Nei, jeg lengter til vinteren igjen (trur eg...)