torsdag 23. april 2009

Spor i nydelig vær

Lag 2 møttes på Sviland en nydelig vårkveld. Jeg sluttet tidlig på jobb og reiste til Sviland allerede i 14 tiden. Jeg gikk tur og la imens ut et spor til Isi og et til Kaare og Speedy. Ca kl 16.00 kjørte jeg til Kvadrat. Det var heldigvis ikke så mye folk. Jeg liker ikke å handle når det er tettpakka med folk, ja egentlig sjelden jeg liker å handle uansett.... Men vi skal ha konfirmasjon i familien på søndag og da er det endel ting man må gjøre i forkant.

Var tilbake igjen på Sviland ca 17.30. Da var Krissi, Nina og Morten kommet. Så kom også Trond og datteren Alicha, samt Aud og Kaare.
Jeg gikk sporet 18.30, da hadde det ligget i ca 4 timer. Når jeg en sjelden gang legger spor til meg selv, prøver jeg å legge endel "feller" og teste ut og trene på endel ting.

I dag hadde jeg gått flere spisse vinkler i barnålskogen, gått frem langs et gjerde og så tilbake et stykke før jeg gikk under gjerdet, det var flere terrengskifter mellom barnålbunn og beitegress samt langs grusveier.
Jeg slipper også lina og trener på innkalling (og belønner) selv om hun sporer. Og når jeg ser hun jobber for å finne sporet igjen og så finner det, så lar jeg henne gå litt og så kaller jeg henne inn, belønner og lar henne gå igjen. Dette for å se at hun går tilbake der jeg vet sporet går. Dette har jeg gjort på ukjente spor også og greit å få bekreftet at selv om hun ropes av sporet, f.eks fordi jeg ikke har tak i lina da, så går hun sporet igjen når jeg ber henne gå spor. Det blir også en dobbelsjekk om det virkelig var spor hun var på (hvis jeg er i tvil).
Sporet var ca 1 km og hun apporterte 3 gjenstander, jeg plukket opp 2 hun ikke fant og en så jeg aldri noe til...
Håper også Kaare sitt spor gikk bra :-)

Her er sporloggen. Den lilla loggen er når jeg var sporlegger og den gule da Isi dro meg "rundt i skogen"...

Ingen kommentarer: