søndag 5. april 2009

Tur og en liten rundering



I dag sov jeg til klokka var nesten 12.00.... Det var herlig etter omtrent 2 uker uten en fridag (les - uten at vekkerklokka ringer...).
Derfor var jeg seint ute på tur til søndag å være. Var på Sviland ca 14.30 og gikk en 1,5 timers tur. Det var flere som trente der oppe også, så jeg la turen litt i utkanten opp på markene og den store skogen og bortover til markene ved Bråsteinsvatnet.
Da jeg kom tilbake til bilene ville jeg la Isi rundere litt. Greit å trene rundering også når Isi er litt trøtt etter tur. Jeg la ut en rompetaske og en sekk og runderte innover stien i det tette området. Isi hadde veldig lyst å følge stien der hun nok kjente ferten etter meg... men hun løp da fint ut etter en liten "alvorsprat" om at hun ikke skulle løpe etter sporet mitt...
Første gjenstand fant hun på andre slaget. Det lå løsbitt på begge gjenstandene og her kom hun inn med det. Fin påvisning og pipedyra i sekken ble fisket frem. Runderte så videre ca 200 m før neste sekk ble funnet på et veldig bra slag, der hun var langt ute og dro bra frem og fant sekken. Her tok hun fastbittet. Fin påvisning og "griselek" da vi kom frem. Den rosa "Oink - grisen" ble foretrukket fremfor pipedyra :-)

Ingen kommentarer: