onsdag 9. september 2009

Rundering og melding på mye rart...

Onsdag kveld var vi i Hålandskogen. Det var bare John, Bjørn og meg. Jeg ville rundere litt og begynte løypa bakenfra. Bjørn gikk inn i det tette på haugen på høyre side. Isi fant han på tredje slaget. Så runderte vi videre og jeg så plutselig en mann i skogen... En sopppplukker tenkte jeg, men sendte allikevel Isi. Greit å sjekke melding på fremmede som går i skogen, og han så forholdsvis "harmløs og oppegående ut" (selv om det er vanskelig å si på avstand).
Han var ute på ca 50 m. Isi meldte fint på ham og jeg løp på påvisning. Begynte å plapre om hva vi holdt på med og hvorfor hunden kom til ham osv... Han så ut som et spørsmåltegn og sa så: "I don`t speak norwegian".... Shit, da måtte jeg prøve å "knote" i vei på min dårlige engelsk... men han smilte og var blid og jeg tror han forstod litt av det jeg sa.

Inn til midtlinja og vi fortsatte. Isi hadde et kjempelangt slag og kom inn litt foran meg. Plutselig ser jeg at hun melder, da hun var på stien/midtlinja... Og der var det jaggu en orienteringspost som jeg ikke så fordi den var bak en busk. En slik stor post i stoff som dem henger opp når det er løp osv. Midt på stien "vår"..hmmm, la ikke merke til den når jeg luftet så den var nok hengt opp for kun kort tid siden.
Ja, ja, greit det. Vi fortsatte og jeg lurte på hva mer som ventet oss.
Joda, hun kom inn med melding igjen og ville påvise. Men der var ingen... var det noen som løp? Et spor? Aner ikke.
Men siden hun ville påvise regner jeg med at det har vært "noe(n)" der, for det var endel folk og andre biler på parkeringsplassen i dag.
Fortsatte videre og kom til det tetteste av det tette. Her fant hun John og meldte fint på ham. Bjørn gikk nå ut på haugen i slutten (dvs der vi vanligvis starter). Isi tok et herlig gjørmebad i sølepytten på midtlinja først...(stakkars Bjørn) og så sendte jeg henne opp haugen. Avsluttet der med funnet av Bjørn :-)

Ingen kommentarer: