tirsdag 14. juli 2009

Ferie på Helgøy i herlig sommervær


Jeg kom hjem fra Nord Trøndelag lørdag formiddag og fikk såvidt tid til å hive på en klesvask før jeg reiste videre inn på familiehytta på Helgøy. Det var der Isi var mens jeg var på hovedkurs. Var der inne ca 19.30 lørdagen.

Været har fortsatt vært utrolig fint og det ble noen flotte, late dager på hytta. En tur til butikken og litt rusleturer rundt på "øynå" er den mosjonen både jeg og Isi har fått i det siste. Det var nesten for varmt til noe annet, men Isi har også badet, mye....
Hadde med meg pcèn men det var null dekning på hytta.... Rart å være uten netttilgang, men det var litt greit også (etterhvert, når jeg ble vant til det). Vi klarte å få inn litt "ICE nett" (det gamle NMT nettet) på en haug bak hytta. Men det tok slik tid at dette ble ikke særlig aktuelt, selv om vi prøvde noen dager :-)


På vei til butikken på Nord Talgje (Helgøysund):



Da flere folk ankom hytta flyttet jeg ut i telt, flott - hva...?
Har til og med fått opp norsk flagg. Det er Roald som har æren for oppsettet:




Isi bader mye i varmen. Her står hun på en stein og speider etter småfisk...:


Isi og Kasper fant tonen i år også:


Simon feiret 13 års dagen sin:



Flere bilder her.

2 kommentarer:

Kristin U sa...

Hehe.... du har ikke litt "nettabstinenser" du??? Til helga drar vi på hytta, og da blir det nok ikke PC på oss på tre uker.. Det skal bli deilig!!

Tone sa...

Jo jeg hadde nok litt "nettabstinens"... Skulle sett oss (jeg og Gro) oppå haugen bak hytta, der vi prøvde å få nett-tilgang... Pga lyset/sola satt jeg med et stort håndkle over hodet (og laptopen).. he..he.. det dro noen båter forbi, jeg håper bare de ikke så meg :-)

Nå er vi på Tjørn og der er det heldigvis netttilgang :-)

PS! I dag så vi en stor ørn oppe på Trollarinda, kult ;-)