torsdag 30. juli 2009

Gammelt spor igjen

Onsdag kveld var det trening, på Sviland. Den første NRH treningen min etter ferien. Kjekt å treffe igjen NRH gjengen, faktisk var 15 stk på trening i går - ikke verst!!!

Jeg var på Sviland tirsdag (min siste feriedag...) og la da ut to spor som skulle få ligge til onsdag. De ble gått ut ca kl 12.00.

Jeg var på Sviland tidlig onsdag, kl 15.00, for å legge sporoppsøk for Trond. Da jeg var ferdig med det i 16. tiden, fant jeg ut at det var liten vits i å dra hjem, som var planen, for så å være på Sviland igjen kl 18.00. Det er mye trafikk på veiene i rushtiden og været var jo mye bedre enn tidligere, så jeg ble værende på Sviland, og var ikke hjemme før ca 21.30 :-)

Fant ut at jeg kunne gå det ene sporet jeg la ut tirsdagen, mens jeg ventet på at resten skulle komme. Det andre sporet skulle ligge til Sylvelin kom.

Jeg var veldig i tvil om dette ville gå bra... Det var 28 timer siden jeg la det ut, og det hadde pøsregnet i strie strømmer hele tirsdagskvelden og natta/morgentimene onsdag. Siden jeg hadde lagt sporet selv var jeg i tvil om jeg burde ta GPSèn med...men fant ut at jeg la den nederst i lommen, bare i tilfelle Isi ville gå seg helt på ville veier, og det trodde jeg jo at hun ville gjøre, siden det var gammelt og det hadde regnet veldig mye.

Starten var ikke akkuratt "rett på spor". Siden jeg ikke hadde lagt ned noen gjenstand, hadde jeg trampet litt rundt startpunktet. Men det virket ikke som om hun fant noe fert der. Jeg stod da litt i ro og etter at hun hadde surret rundt litt, satte hun nesen ned og gikk spor!! - Yes!

Hun sirklet litt innimellom, men jeg må si jeg ble imponert over draget i lina når hun var på, da var det ikke tvil!
Og selv om man går ut spor selv, så har man jammen glemt akkuratt hvor man gikk... Jeg stod stille et sted der Isi sirklet og jobbet for å finne sporet igjen, et stykke til høyre for meg.
Jeg var sikker på at jeg hadde gått rett frem der jeg stod, så sikker at jeg overhode ikke følte trang til å ta opp GPSèn...
Plutselig kommer Isi inn fra høyre, med en gjenstand...!!! En søkkvåt gjenstand (papir) som såvidt hang sammen "i sømmene"...
Isi hadde rett og jeg feil (igjen...). Jeg hadde ikke gått rett frem der jeg trodde, hmm... Fra da av var det omtrent bare å henge på lina. Hun blei sikrere og sikrere jo lengre i sporet vi kom. Vi krysset en elv og en sti. Ved stien sirklet hun litt før hun fant sporet igjen.

Sporet var ca 500 m langt, 6 gjenstander og slutten - en boks kattemat, og Isi fant alle gjenstandene og slutten - flinka jentå mi :-)

Her er sporloggen, ikke verst dette
(grønn farge er sporleggerTone, og rød farge er sporgåerTone + Isi):

Det hadde vært kjekt å følge opp og å trene jevnlig på gamle spor fremover. Kanskje vi en gang eller to pr måned burde ha lagt opp til slike gamle spor?
Vi deler oss jo inn i bl.a sporlag, og de som ønsker det kan jo f.eks møte på fredagen kl 18.00 (når vi trener i "nærområder") og legge ut spor for hverandre, som vi går i løpet av lørdagen. Noen som har lyst til dette tro?

4 kommentarer:

John sa...

Du vet at jeg alltid er med på sånne gøye ting Tone, er bare å si ifra hvor og når! ;)

Tone sa...

Det blir, hvis nok interesse, satt opp i terminlista på sia vår :-)

Krissi sa...

Æ e med!

Kristin M sa...

Me og har lyst å være med.
Er blitt forkjølet så det ble dessverre ingen trening på oss denne uken.
Kristin & Athena