søndag 22. mars 2009

Leteaksjon på Alsvik

I kveld ringte alarmtelefonen igjen. Det var to tenåringsjenter som var savnet på Alsvik. Jeg svarte at jeg kom og satte igang vannkokeren. Man hadde mobilkontakt med jentene, som var både våte og kalde.
Da jeg 30 minutter senere ankom ko, fikk jeg vite at to som var ute og lette, hadde hørt rop. Vi skulle avvente. Etter en liten stund hadde de to som lette fått kontakt og var tatt seg frem til dem.
De visste sånn ca hvor de var, men fikk beskjed om å holde seg i ro til de ble hentet.
En bil fra politiet og en fra roverne kjørte inn fra "baksiden". Jeg og Isi + noen frivillige (røde kors og kjentfolk) gikk opp fra Alsviksiden.
Da vi nærmet oss området så vi politibilen med fulle blålys. Vi gikk bort til de, men de savnede hadde ikke sett lysene. Var de ikke i dette området allikevel? Vi bestemte oss for å sette Isi i søk og gå oppover i fjellsiden. Akuratt da fikk vi vite at Roverbilen hadde lokalisert dem og var på vei for å hente dem ned. Vi kunne snu og dra tilbake.
Det ble ivertfall en liten luftetur på oss, vi gikk ca 4 km.

Stavanger aftenblad skriver også litt.

Ingen kommentarer: